Spartak Subotica – Humanost i odličan marketing su tu, ali publike nema

Kada se 2008. godine FK Zlatibor Voda iz Horgoša spojila sa subotičkim Spartakom, bio je to put kojim će se Subotica vratiti na najveću fudbalsku mapu Srbije.

Klub iz pograničnog naselja je imao ono što je za postojanje nekog kolektiva izuzetno važno – stabilne finansije. Sa druge strane, budući da su iz malog mesta  nisu imali veliku bazu u kadrovskom, ali i navijačkom smislu. Sve to, samo obrnuto imao je tadašnji Spartak, klub svetle tradicije, omiljen od strane stanovnika Subotice, ali su godine poslovanja sa gubicima odnele danak. Spartak je grcao u problemima i češće igrao po vojvođanskim selima nego u najvišem rangu domaćeg fudbala.

Ovim brakom iz interesa profitirala je fudbalska Subotica, u dogledno vreme Spartak se vratio tamo gde mu je mesto bilo još i u staroj Jugoslaviji. Spartak je jedan od najstabilnijih klubova u zemlji, pametno posluje, povremeno ubacuje u prvi tim momke iz sopstvenog pogona, dosta igrača iz tog dela zemlje zauzima mesto u prvom timu… na prvi pogled sve deluje idilično, jedino što nedostaje je publika.

Stara teza da „Tramvaj liga“ umanjuje prosek gledanosti domaćeg prvenstva je tačan, međutim šta ćemo sa primerima klubova koji nisu i imaju dobre rezultate, ali publike na njihovim mečevima je sve manje.

Spartak je primer kluba koji je dosta radio na marketingu, povezivanju sa lokalnom zajednicom, ali osim retkih ljubitelja loptanja i vernih „Marinaca“, sa gradskog stadiona u Subotici često se začuje onaj jezivi eho praznog stadiona.

Prema rečima klupskog portparola Miška Jovovića, upravo jedan od razloga odsustva gledalaca je izuzetno loše stanje stadiona.

– U problemu smo jer stadion je gradsko vlasništvo, tako da ne možemo ništa da radimo kao klub. Gradski oci su obećali da će uskoro početi rekonstrukcija, a do tada moramo da se strpimo. Jedan od problema za naš klub je činjenica da račune, kao na primer za struju plaćamo isključivo mi, iako stadion koristi i ženski klub, atletičari…

Trudimo se da na tom objektu napravimo što fudbalskiju atmosferu. Ulaz na istočnu tribinu bio je besplatan, naši verni „Marinci“ takođe imaju slobodan ulaz.

– Radili smo svašta, prošlog avgusta smo želeli da se sugrađanima prikažemo u najlepšem svetlu pa smo napravili defile svih kategorija Spartaka od klupskih prostorija do gradskog korzoa. Često sprovodimo akcije posvećene deci, želimo ih na stadionu pa je svoj deci do 4. razreda besplatan ulaz, baš kao i njihovim roditeljima, omogućavamo da se porodično gleda fudbal i to besplatno. Žene i deca inače ne plaćaju ulaz na našem stadionu. Oformljavamo „Dečji klub navijača“, postoji i konkurs za najlepše crteže mališana koji se može videti na našem sajtu. Postoji i „Seniorski klub navijača“ a članstvo u njemu je simboličnih hiljadu dinara. Jedna lepa akcija izvedena je prošle zime, birali smo najlepšu navijačicu, „Mis Spartaka“ je Leontina Sič, sve su to mediji propratili.

Što se medija tiče, pokrivenost je na zavidnom nivou.

– Sve naše mečeve snimamo i mogu se pronaći na „Jutjubu“, naš sajt je dosta ažuran a uskoro ćemo startovati i sa novim domenom (www.fkspartak.com), naši ljubitelji su imali prilike da vide njegovu verziju tokom nekoliko dana oko Nove godine. Naravno, ljudi naše objave mogu redovno ispratiti putem, „Fejsbuka“ i „Tvitera“.

Pažnju su privukle i humanitarne akcije Spartaka.

– Kao javni delatnici, naša je dužnost da pomognemo svima koliko smo u mogućnosti. Sarađujemo sa lokalnom zajednicom, tako da smo učestvovali u manifestaciji „Dan deteta“ gde su naši poletarci igrali prijateljski meč sa decom romske nacionalnosti. Naši prvotimci, koji uvek učestvuju u svim akcijama su se družili sa tim mališanima, osim toga posećivali smo sve lokalne osnovne škole.

Učestvovali smo i u „Danu borbe protiv siromaštva“ deleći 1.100 toplih obroka najugroženijim stanovnicima našeg grada. Izašli smo i izvan teritorija grada i pokrajine, pa smo se priključili akciji „Novosti“ i pomogli četvoro siročadi porodice Stanojević iz naselja Skobalj kod Lajkovca, njima smo obezbedili nameštaj, belu tehniku, hranu. U svemu nam pomažu naši partneri i sponzori, kompanije poput „Higloa“, „Zlatibor Vode“, „Subotičke mlekare“…

Upravo je povezivanje lokalnih privrednika sa klubom jedan od ciljeva.

– Postoji „Klub prijatelja Spartaka“ čiji članovi mogu da koriste mnogobrojne povlastice koje naši sponzori i strateški partneri omogućuju, međutim nije nam samo cilj da ljudi imaju finansijske popuste, namera nam je da se ljudi i privrednici grada i okoline bolje umreže sa Spartakom. Radi se na tome da se oni ozvaniče kao udruženje građana.

Za kraj, da li je u planu “fan šop”?

– Na žalost, nismo u finansijskoj situaciji da imamo prodavnicu u fizičkom smislu. Ipak, uskoro ćemo imati “online prodavnicu”, tako da će svi oni kojima je nebesko-plava boja bliska srcu moći da naruče sve sa obeležjima Spartaka što ih zanima – rekao nam je za kraj portparol subotičkog kluba

 

Foto: Kurir-info.rs, novosti.rs, spartakzlatiborvoda.rs

Komentari